Аналіз і застосування моделей теорії черг у системах обслуговування

Автор(и)

  • В. С. Чемес Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • І. О. Сеник Донецький національний університет імені Василя Стуса

Анотація

Теорія черг – це математичний підхід до аналізу та оптимізації процесів обслуговування, коли потік клієнтів або об’єктів чекає на обслуговування на певних серверах або ресурсах. Для моделювання та дослідження різноманітних реальних ситуацій, як-от обслуговування клієнтів у банках, аеропортах, сервісних центрах або мережах передачі даних широко використовується теорія черг. За допомогою неї можна оптимізувати обслуговування клієнтів і витрати на утримання системи.

Біографії авторів

В. С. Чемес , Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач вищої освіти

І. О. Сеник , Донецький національний університет імені Василя Стуса

асистент кафедри інформаційних технологій

Посилання

KA Group. URL: https://kagroup.ua/tpost/iodsc61fj1-teorya-cherg (дата звернення: 25.11.2024).

Wikipedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Queueing_theory (дата звернення: 25.11.2024).

Science Direct. URL: https://www.sciencedirect.com/topics/computer-science/queueingtheory (дата звернення: 25.11.2024).

Real Statistics Using Excel. URL: https://real-statistics.com/probability-functions/ queueing-theory/m-m-s-queueing-model/ (дата звернення: 2

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-03

Номер

Розділ

СЕКЦІЯ 5 ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ОБРОБКИ ДАНИХ В ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМАХ